kuih-kuih buka puasa...

Bila bulan puasa je mesti meriah ngan kuih2 kan. Kitaorang xdela wajib mesti ada kuih. Tapi kalau ada tu mcm best la boleh ngap2 lepas sembahyang kan. hahha..padahal dah kenyang makan nasik. Tapi kalau aku sahur pon takpe makan kuih..nasik kalau ada, adala..tapi selalunya hari pertama, k2 k3 je makan nasik..pastu makan apa yang ada je..tapi selalunya kuih bulan puasa tu, balik2 kuih yang sama jela..haha..tak keria, karipap, takpon buah melaka. yang lain beli jela kot kalau nak. Tapi baru sekali beli kuih tu pon sebab aku malas nak masak, beli lauk terus beli kuih. Hari2 lain takde kuih pon takpe..

 
Sebab puasa hari sabtu, so sempatla makcik buat buah melaka petang tu..hehhe..kuih feveret orang kat rumah ni..buat sikit yo..tu pon simpan dalam peti, sahur makan balik. aku boleh je makan kuih sejuk petiaias tu..hehe..lauk sardin je..mili yang request..senang makcik, sardin ngan telur dadar..aku makan nasik lauk nugget ngan sayur...tupon dah sedap. hahha


Ni bila tah, tepung pelita milii beli..kebetulan dia beli barang parking depan orang jual tepung pelita, terus beli..kalau sesaja nak pegi..alololo..bercinta kot nak cari parking. Agar2 beli kat cafe kat area rumah. Banyak tu 4 ringgit yo..mahal!!kalau beli agar2 tali buat sendiri 4 ringgit tu boleh dapat satu talam besar. hahaha..main ambik je..sekali 4 ringgit. yeah..makan masa sahur jugak..


Sagu berjurai2 nama dia. hahha..nak makan kene nganga luas2 pastu laju2 masuk mulut. Tah nape tah tak melekat2..sempat ke balik keje buat kuih??....rajinnya cik apid...poyo betul..padahal masak sayur ngan goreng ikan bilis..sambal tu lauk lebih hari apa tah. Masak kurma ayam dah masak pagi2 bekal danish, so masak la terus untuk buka. tu yang sempat buat kuih sagu..kalau tak..makan nasik je ye..


Dan ini keria bola2 sakit gigi nama dia..boleh sakit gigi wei kalau termasuk gigi lubang, Tak reti aku wei..berketul2..kn kopek2 sikit, nak makan. ngeri rasa gula banyak sangat. Ni sempat buat pon sebab tak masak. Cik mon bagi nasi ngan lauk..so, bolehla buat kudap2..ada lagi 10 ketul frozen. Kalau rajin petang ni boleh sira je gula. huhu

 Kuih 3 warna 3 rasa nama dia. hahahhha...pau goreng kacang ngan sambal beli. Karipap tempah jiran sebelah kat kg. Ni masa balik kampung cuti 3 hari haritu. Semua balik, so semua nak ikut anak tekak masing2..takpe2..layankan aje..balik terawikh kawan2 adik aku singgah rumah..diorang yang perabih sume kuih2.


Koci juge...aku tolong layur daun je..yang lain orang lain buat..hihi


Sama jugak, cuma tambah buah melaka..untuk orang yang tak suka karipap ngan pau goreng.

Akhir sekali..kuih...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-
-
bucuk2 ibu
-
-
-
-
-
-
-



Budak paling kecoh bila orang tengah berhidang. Diala paling sebok suh orang duk sana sini. Azan lagi 10 minit sebok tarik kusi ajak makan..makan..


www.tips-fb.com

2 comments:

Jojoe said...

hmm.. menarik pijama danish

afid said...

kak jojoe,

kalau pandai jahit senang kan..leher dia bulat je..