Salam Ramadhan

Hallo..hallo..assalamulaikum...lamanya tak bersiaran..yuhuuuuuuuuu...ada lagi ke yang datang jenguk2 sini???Lama betul tak update, jadi macam kekok sikit nak mengarang2 ayat. hahha..3 bulan menghilangkan diri..kemana agaknya??hahha..ada orang kesah. Dalam 3 bulan ni banyak gak aku pikir..pikir nak tutup blog lah..nak senyap mcm tu je la..mula2 macam nak buat entry selamat tinggal..tapi mcm poyo betul. Lepas tu pk mcm ada orang kesah ko nak tutup blog ke tak pid. so biar dulu la.

Tapi pastu cam pikir..tak elok plak senyap je terus sebab aku rasa ada jugak yang rajin dtg sini walaupon tak komen. perasan disitu. hehe..pastu aku rajin gak komen kat blog2 tertentu ni tetiba cam senyap je kan..so mcm pelik plak terus menghilangkan diri. Penat wei berblog aku rasa dah lama dari tahun 2005 masa zaman blogdrive lagi. Last2 aku senyap je terus takde buat apa2..kot2 tetiba rajin mcm hari ni kan..karang satu hal je dah poyo2 tutup, tetiba buat entry baru..huhu

so, kemana menghilangnya Juwita? eh apid selama ni? hahha...tak kemana-mana pon..ada je keje macam biasa hari2. Cuma makcik tengah demam K-pop masa tu. Jumpa website citer korea online banyak gilaaaa!!!sume citer ada. citer lama, aku aku miss dari tahun 2008 sume ada..citer yang baru tayang kat tv tak habis pon ada jugak. tu yang jadi rambang mata semua nak sapu tengok tu. Sekarang lagu kat pc pon sume lagu korea...hahhaha..lantakla org2 selalu komen kpop2 tah hape2 kan..tapi series aku rasa diorang ni klaka. Tapi kpop yang terkinja2 tu idokla aku layan...


























Lama sangat melayan, ni sampai tahap muntah terbelahak dah ni wei..tak larat dah..aku tengok pon mcm takde perasaan. Tahap tepu dah. so kita benti la dulu..tu yang tetiba terupdate plak hari ni..haha..pitam dah tengok korea..sana sini korea rasa macam argghhhhh!!letih. so, sudah2 la tu..kebah dah demam kpop sume.

Menu atas tu bukan menu bukak pose ye..pasni aku marathon bazar ramadhan online kalau rajin la..bukan boleh harap sangat ye..kata nak update tup2 senyap terus. mcm tak biasa..haha. sehari sebelum puasa haritu, buat makan2 kat rumah dengan kawan2 opis yang comolot. saje2..dah lama tak kumpul2, borak2..nama je satu opis comolot katanya..tapi jumpa jarang2..tepon2 je kadang2. Dah makcik demam kpop kan..so harusla terperap je kat tempat duduk. nak pegi toilet pon sayang nak bangun.

Nak jemput 15 orang je..tapi dia punya pening nak masak apa tu macam nak kenduri kawenkan anak. hahha..yela..makcik mana la biasa masak banyak2 nak bagi orang makan..tak reti nak agak. karang yoyo oo ajak orang datang rumah terus takleh makan sume..so haritu makcik berhempas pulas masak gulai nenas dengan ikan duri masin, ayam goreng bersalut rempah, sambal ikan bilis petai ngan sambal belacan + ulam2...itu je la..itu pon dah pening nak masak banyak mana..hahha..teruk sgt.


Akhir sekali disudahi dengan pemanis mulut paling sedap abad ini..aku rasa la..Black forest trifle raja bersiong resepi kat blog kak TTM. Sedap giler rasa nak buat lagi hujung minggu ni..aku memang suka bende2 manis sejuk2 ni..so memang sedap la. Korang tatau la..tapi sila la buat, memang sedap!!

Tapi aku ubah sikit..yang bawah tu patut kek coklat, tapi malas nak buat, so beli je kek gulung kat bakers cottage. Rasa coklat habis, kita bedal je rasa coffee (kek gulung terbaik setakat ni jenama bakers cottage) tempat lain mcm tak sedap. tapi tataula. So dah macam ala2 tiramisu rasa dia..

Lapis no 2 aku tak letak jelly macam kak TTM, tapi letak bluberry jem, pastu baru tabur black cherry dalam tin..air dia buang sebab takmo kek basah oke..tamo2....yang lain semua sama..atas aku parut dark coklat saje..malas nak roast2 almond sebab mcm tak reti je..selalu mcm x berapa jadi. padahal letak dlm oven je kot. ntah.

Akhir kata..selamat menyambut ramdhan almubarak. Jumpa lagi kita tahun ini..:)


www.tips-fb.com

2 comments:

jojoe said...

ee akak pun nak buat ada gath puasa kat rumah pakcik. cream cheese tu mmg 500g ek

afid said...

kak jojoe,

apid buat 250g je boleh dapat untuk topping mcm dlm bekas dalam gmbar tu.