Penutup 2011

Cuti 3 hari tak membosan takde buat apa. Duduk2 kemas rumah sikit2 je. Balik kampung pon tak sebab cuti krismas dah balik. Duduk je 3 beranak kat serdang ni..sadis..sob..sob


Sabtu

-Pagi breakfast sandwich sardin je, sebab tengahari nak masak2 ajak makcik mili makan. Diorang dah nak balik kelantan. Pas makan sidai2 kain, sapu2 sikit..mili kat luar lap2 tingkap, (org datang baru nak kemas2..hewhewhew) trim2 pokok limau ngan kari aku..tu je aktiviti berkebun pon..ada tiga pasu je..hahha

Pukul 10 start masak2, lauk biasa2 je.. ayam masak lemak cli api, siakap bakar berempah, sayur campur, ulam2 ngan puding roti sos kastad, Bende nye sikit je..tapi kene masak awal karang aku terhegeh2, org sampai bende tak siap lagi. haha..lepas je lunch, diorang duduk2 kejap terus balik. Pas kemas2 separuh terus aku tinggal..tak larat kononnya..hahhaha...tu belum lagi kenduri dh tak larat. Tinggal je petang tu mili sambung cuci2. tq yah..



-model lemari-

ini budak, lari sana sini..taknak pegang. stress mak ayah ko.



Petang tu pas asar mili ajak ke Ikea, aku malas nak pegi, ingat nak pegi pagi esok je. Tapi dah beria-ria karang terus kansel, pegi jela..bukan sopping sakan pon..beli bende merapu2..haha..Tak teringat pon yang haritu 31/12. Sampai sana, jalan biasa tu sume tutup..ada polis, rela banyak jugak. Kitaorang dah suspen dah..yela..ikea tu setahun sekali je jejaknya..jadi kalau jalan biasa tutup, panik la nak ikut jalan mana..pegrakk la katakan..harusla panik..hahha..

So, ikut je orang lain parking kat TheCurve..situ pon berbelit gak..haha..tak reti wei..aku cam biasa gelabah la kan..tak jumpa plak jalan seberang kat tengah tu..so ikutla kitaorang masuk kat parking bawah tu..hahha..jauh gila jalan kaki, sekali sampai parking bawah ikea tu ramai je org parking situ..bengong..mana reti nak masuk kut celah mana..dah nama pegi setahun sekali..memang tak reti la..habis peluh2 tau jalan kaki jauh. huhu..sekali ada pentas konsert pekebende tah kat situ. Tuyang tutup sume jalan. Makcik yang takreti ni gelabah la jalan tutup..eeiiii..tak suka la konsert2 ni..cuba la buat kat tanah lapang..nak jugak buat kat tengah jalan sempit tu. Heran aku.

Belibelibeli, terus balik, surau pon bersumbat, cari kat TheCurve tu tak jumpa tanya guard pon nak kene mintak pelempang, pekak kot..panggil banyak kali baru menyahut. Aku sekarang pg mana2 senang bawak telekung sendiri, bawak stokin..senang..kalau x nanti berzaman nak tunggu kat tempat ramai camtu..dengan telekung yang x cuci lagi..adoi..seksa. Pastu gegas2 balik sebab takut jem..gila weh, malam tahun baru taula kan..jem sana sini. Sampai rumah, tukar baju sume terus kebabom...takde de bunga2 api segala..sori, baik tido..haha


Ahad

-Lepak2 je kat rumah, sarapan nasik berlauk pakcik depan BSN serdang. Sedap..aku baru pandai makan. haha..Tengahari masakk nasik ngan ayam goreng je..pehtu lauk masak lemak semalam ada lagi, panaskan. Siap, makan. Sampai petang dua beranak tu tido..aku gak terkelip2..

Petang pas asar, melawat kawan mili baru dapat baby..baik je..dari datang sampai balik takde dengar suara ek pon..senyap je...dua bulan dah 5kg, debab..Danish tu 2 bulan 2 kg tak sampai. huhu



Isnin

- Konon nak sarap nasik berlauk lagi, mili sms tak bukak pulak..so goreng jemput2 udang sudah. Air ambik peti ais. haha..aku sejak kawen tak penah buat air panas seteko siap macam mak aku buat. Sebab mili dia minum air peti je..kalau nak aku buat satu mug je la untuk aku. tu pon jarang. Tu yang kadang2 kalau mak / orang datang bermalam aku selalu lupa nak buat air..dah makan baru teringat nak buat..kadang2 terkebil2 je org aku hidang air kosong. haha..sebab kat rumah ni jarang sangat nak minum2 air panas pagi2.

Tengahari masak ayam masak kicap ngan telur dadar je..goreng ikan bilis ngan bawang cili. Pehtu masuk tudung saji..Mili ngan danish tido dari pukul 1. Pukul 3 baru makan nasik. Tv pon takde citer..busan giler..Aku dah tengok Ombak Rindu..yeay..download saje..takde pegi panggung pon. Best lagi novel la..sekejap sangat Hariz tu dah lembut. Kalau kat novel lama lagi la baru dia baiknya..





macam raksaksa dengan anaknya..haha


Petang tu tak tahan dah wei..boring giler berkuap dalam rumah. Panas pulak tu kat luar. Ajak jugak keluar, kitaorang pegi Wetland Putrajaya..hahha okela..bawak budak kecik jalan pusing2..pehtu minum milo ais kat gerai..




peace yoo..


Habis dah 2011, selamat datang 2012..xde azam baru..sama je aku macam tahun2 lepas. Harapan semoga dimurahkan lagi rezeki dan diberkati hidup kami sekeluarga.






www.tips-fb.com

6 comments:

Jojoe said...

eh kak dong tak komen lagi? dia bz tu hantar anak gi sekolah hehe.

aktiviti bih kurang serupa cuma ishqi kalo akak ada.. x nak tido siang. jahit baju pun jadi skirt.. stress tau..

comel la danish skrg.. ngilu perut baca pepagi minum air peti.. sakit perut ooo

afid said...

hahaha..tu la kak dong bz, buat bekal sume..ekeke

Mili pesen sahur pon minum air peti..eeii..pukul 4 pagi minum air peti..dia perot kebal. haha

Papa, Mama & Azra said...

Masuk sekolah dah tak payah buat bekal yo! Sarapan biskut jew kat sekolah kang cikgu bagi makan. Muahaha!

Danish ni comel la. Apid, Jo apa kata kita jumpakan budak 3 orang ni? Bila?

afid said...

bila tu agaknya kak dong? hihihi

NAAA said...

Danish comel supo mok dio.. ;-)

MiLi said...

Habiss... Bapak dia tak comel ker...