Ho Chak!

Selamat pagi sume..lama aku tak update. Tak sempat weh nak resize gambar sume. Malam2 je nak melayan si kecik lagi. Malam ni ada baik sket. Tepok2 montot, nyanyi2 sket terus ketiduran. So lepas buat cekodok bilis ayah, cepat2 resize gambar sume so sekarang dua beranak tu dah ketiduran dalam bilik. Ni pon dah dekat pukul satu wei..:B



Mula2 gambar ibu dulu yang poyo nak bergambar. Si anak tak paham apa2..so biarkan je la..ni masa last week, Mili takde balik kampung. Kitaorang tinggal kat rumah je sebab dia balik kejap. Adik aku datang teman kitaorang, so ahad tu kuar pegi alamanda la konon nak jalan2 cuci mata je..sekali ngan mata2 aku kene mandrem ngan cina promoter tuh. Yang tu nanti citer. Sekarang sila layan gambar dulu..wakaka..


Ibu lagi yang kemaruk nak ambik gambar. Ni la gambar first time aku ngan Danish yang proper sket. Selalu tu ayah malu nak ambik gambar kat public. Yang ni adik aku ambik jadi dia layankan jelah. Ibu sebok bergambar anak tu biarlah tah macam mana dia duduk. hehe...sori Danish..minum je susu tu diam2 habiskan.



First time jugak pakai tudung macam ni..aku ni keyakinan rendah sket bab2 nak bergaya neh. Rasa mcm buruk je..bulat mcm bola muka n rasa mcm botak jugak sbb tudung ni kan melekat kat kepala. Tapi setelah berpuluh2 kali nana cakap oke, akhirnya pakai la jugak makcik. Ni pon dia yang bagi sbb dia cakap muka dia lagi mcm bola bila pakai..ewahhh..pandai ko ek, aku ko cakap oke je..tapi oke tak korang? kalau oke mahu beli lagi..hahahha...sangat ketinggalan! org lain dah mcm2 fesyen, aku baru hegeh2 nak join sekali. huhu..

Hajat di hati sebenarnya nak beli pencuci muka kat Body Shop. Last day sale la katakan. Aku memang pakai dah lama n dah lama jugak habis..Sementara nak beli tu aku tibai je pakai sabun mandi..tak kesah punya..bedal je mana yang ada..haha..Tapi takde la pakai one set dari pencuci sampai ke tonner sampai ke pelembab ke hape. Hanya pencuci. Selalu harga 45 hengget bila sale 39 hengget je. Sangat la jimat kan..bukan senang diorang nak sale2 ni.


Sekali masuk je..promoter ni terus je tanya nak carik apa..aku terus la ambik yang biasa..dia pon mula la cucuk jarum..bla..bla..yada..yada..terus jadi bala..hahha..barang yang aku taknak beli jadi terbeli..sangat la bukan aku..Aku susah ok nak kene pengaruh2 ni..tapi haritu memang kene la..Nak2 plak dia cakap, "Itu baby first aaa?" "Ayyaaa..sudah ada baby mesti lagi mo jaga tau"..nanti itu blackhead whitehead (macam ni ke eja dia? kalau salah sila la abaikan) huahuahuahuahua..sume ada..sekarang la mau kene jaga..



Yang dua kat hujung tu aku taknak pon oke, itupon banyak dah aku tolak.kalau tak ada lagi 2 barang, pengsan..tapi dah terjebak ngan promoter tu dan tah pasal apa tah..aku dengar je..selalu tu aku cepat2 potong cakap takmo..huhu..dah terbang melayang layang $$$..sob..sob..Pasni pagi petang siang malam la telek muka kat cermin. sangat la bukan aku..Hohohoho..kita tengok bape lama tahan..hahha..aku bukan rajin sangat nak pakai2 ni wei..

Nampaknya Bumboo seat Danish kene que dulu la ye..sorila baby...kasi ibu reward diri sendiri plak...(cececece...cover la tu.) huhu :B

www.tips-fb.com

4 comments:

mama roti kunci hati said...

La 1st time ke pakai.. mmg elok je x nmpk pelik pun. baru nk puji..kak dong pun pakai cun. akak pon x penah pakai sbb tak konfiden jugak muka bulat mcm roti..mesti kena ada bumbung jugak.. tp tatau la kot dah kurus sikit ni ok pulak waaahh..


aritu ingat nk komen lama x updet.. taugeh pun dah jadi tah* hehehehehe

mama roti said...

btw.. kita pun takde pic yg proper dgn baby.. lagi kesian.. dah setahun lebih. gmbr daddy dia je yg elok2 sbb akak yg snap.. daddy dia kureng nk pegang2 kamera ni.. manjang goyang je. sedih la jugak kot.

KAK RAINBOW said...

tak pe bergambar itu tak salah. cantik gmbr

afid said...

kak jo,
haha..taugeh dah jadi kacang hijau balik. hehe

Betol2..ayah dia memang malu je manjang. ok eh tudung ni..boleh la beli lagi..huhu


nurul,
tapi tuan badan masih gemok jugak tak kurus2..hahaha