Tolong...

Aku baru balik spital ni ada appoinment mata danish. Budak tu dah ketumbit dekat 2 bulan dah. Sebelum ni 3 kali dah pegi klinik tak baik2. Pehtu, terus refer ke spital terus. Haritu doc bagi cream sapu ngan suh tuam dengan air panas. Kitaorang dah buat tapi tak hilang jugak. tak membesar tapi ada bintil kat kelopak mata tu. X merah pon..dah x sakit pon. Aku agakla sebab dia x menangis merengek pon.

So, tadi pegi..tak hilang jugak..doc nak buat minor operation la..toreh sikit buang nanah tu. Masalahnya aku seriau oke..susah hati. Bila tanya doc:

Aku: doc, masa tu sedar ke tak
doc: mmm...sedar la jugak
aku: tak bagi ubat ke apa ke..bagi pengsan?
doc: kita bagi ubat tido..tapi sebab dah besar nak bagi tak sedar tu mmg susah la..memang akan jaga
aku: dah termangu2...tapi ada risiko tak nanti tercucuk mata?
doc: mmmmm...ada..

adoila..mcm mana wei nak buat. korang penah tak jadi mcm ni? bahaya ke tak? alallala...risau la aku..susah hati sume. Aku takut jadi apa2, takut time tu meronta2 ke hape ke..sebab kalau cek mata yang biasa tu pon danish dah meronta2.

Aku tahan lagi kalau dia menagis time check mata biasa tu sebab bukan nangis sakit..nangis takut. Tapi nanti katala tengah toreh sikit tu dia meraung....dah tentu sakit ke apa ke..risau la..macam mana nak buat ni..

Kalau korang ada petua ke..penah kene toreh mata ke..kasikla aku ni sedap hati sikit sebab lagi dua minggu kene pegi lagi. Masa tu kalau takde mmg kene buat jugak la. :( www.tips-fb.com

6 comments:

Jojoe said...

doc tu pulak.. x membantu la pulak komen camtu..

anak akak aritu penah bernanah kuku jari. sebab suka siat2/kutil2 tgn sendiri.. so bile menanah tu mmg kena toreh buang. akak punye berdebar.. tapi sib baik abg yg hantar. so kurang la drama kat situ kan... dgn anak lagi.. mak lagi.. ayo

abg cite dorg spray..dia happy ckp sejuknya deddi.. tetiba bila dah toreh rasa pedih muka blur dulu. tetiba dah komfem sakit baru meraung. sekejap je dah siap.. mebi danish pun camtu. kita yg saspen lebey.

nanti sure ramai misi kat situ bantu. dorg dah biasa buat keje ni.. dah mcm2 kerenah. so yakin la kat situ nak bagi danish baik ok.

Jojoe said...

masa jari kena balut. dia tengok je. pastu dia ckp.. pakai stokin?

Papa, Mama & Azra said...

Haha kelakar Ish.

Hurmm...akak pernah baca blog vp yang dia buat kat mata dia. Ok je kot tak sakit sangat. Sesetengah tpt kat badan kita mmg kurang reseptor. Apid doa la tpt mata danish tu salah satu darinya.

Goog luck okay. Nak ikut cam kak Jojoe biar Mili je hantar pon orait gak. Kurang sikit gabra ibu danish.

afid said...

stokin..hahaha...kelakar je Ishq.

thanks kak jojoe, kak dong, lega sikit akak cakap mcm tu..kene bersedia dalam 2 minggu ni mental semua.

n kn google jugak la kot. hehe

Roz Razalli said...

Salam...

afid, sorry lambat reply. Masa anak saya kena minor surgery haritu, Alhamdulillah, takde perkara2 yg menakutkan jadik...

memang laa mula2 tu mcm cuak jugak nak kasik pelepasan kat dr nak buat surgery tu, tapi sbb kesian tgk mata anak saya yg makin mengecik tu, saya pon gagahkan jugak...

dr mmg tak kasik dia tak sedar... just mamai2 jek, tp on that procedure tu, dr bukan buat hirisan yg besar pon, kecik jek... yg menyenangkan utk nanah2 tu keluar...

Insya Allah takde apa2... hopefully makin better anak u ye... doa banyak2...

afid said...

roz razali,

oh.hohoho...tq kak..lega sikit dengar xdela takut sangat. mental kene sedia ni..haritu ayah dia duk suruh on je..mak je takut lebey..hehe