padah terlebih ramah

pehtu sentap sorang2..padan muka. hahhaa


satu hari borak2 kat opis lepas buat saringan kesihatan...

blablabla..berat..blabla..derma darah..blabla..kurus gemuk sume keluar.


Aku kan terlebih ramah bila dah start borak mula la hilang ingatan semua pasal diri sendiri nak citer..haha..padan muka. diri sendiri je ye..hal orang lain tak ambik port pon. Tiba2 citer pasal berat sume aku cakapla berat aku 80 tak cover2..hahha..dah tentu gemok takkan nak cakap 50 pulak kan. ekekke..

Pehtu member ni pon balas..oooo..x nampak cam 80 pon..(dlm hati..ewahhh..kurus ke aku..berbunga2 riang dah) sekali dia sambung, ooo..agaknya pakai baju besar kot..maknanya apa? cuba cakap. aku lagi nampak gemok oke..macam x padan berat 80. habis tu ko nak aku berat bape? 90 kg? 100 kg? mcm dalam biggest loser dah ropanye. haha..pastu borak lagi...xkan nak menyentap kat depan2 tu pulak.

Pehtu, dah sorang2 mula menggelupur. rasa cam sendat la..ketat la..salahkan pakai bra ketat la..mula nak pegi toilet tgok badan tapi apesaltah aku rasa biasa je..hahhaha..gilo keyakinan diri tinggi sangat pon payah jugak. tapi tak lama..menggelupur balik. terus nak diet..konon..hahha..yang haritu pon tak jadi. Terus nak jadi bff dengan buah ngan sayur.






sentap mak nak..terus borong buah kat pasar malam semalam.






Ini baru sikit...belum tengok lagi 3 bulan sebelum pregnant Danish. Aku makan sayur berlauk nasik je. no air manis, nonono kuih2 biskut sume. campur jogging campur kat rumah lagi. Xtrainer dah jual plak tu..huhu..wii pon jual..bagus ko pid. kalau tak boleh kickboxing. Bengang sebab tak dapat game zumba tu terus patah hati nak bersenam, terus jual.




Tapi aku belum sampai tahap tu lagi sekarang, masa tu hilang 6kg 3 bulan tapi macam nak mati. Lepas tu mcm frust sikit tetiba pregnant. Takkan nak diet kot. Tapi pastu terus turun 10kg pas beranak..dah berbulan dok spital, hati susah makan pon tak lalu la wei. pastu lupa dunia..dah kuar terus happy terus makannnnnn je kejenye.




ok, stop membebel..nak makan oren pulak. haha..bye korang
www.tips-fb.com

3 comments:

Jojoe said...

sama la.. akak baru je start diet balik. sedey makan kena catu, kena makan buah, nasik sikiiiit jer huhu. belum turun pape pun lagi tapi sehari 2-3 kali timbang.. tehehehehe...

nonie said...

Tumpang lalu.... Takpe, boleh geng dengan nonie... Berat gak, berat banyakla dari jojoe... Malas nak diet alasan tgh bfeed.... Asyikla lapar & dahaga, tapi padanla muka bila pemalas badan bagai dipam2 huhu...

afid said...

kak jojoe,

xpe..kita bersusah2 dahulu berkurus2 kemudian..ekekke..pas dah kurus betul boleh makan sume tapi kn pantau2 jugak..syokkan kalau kurus terus, pastu kita maintain jela..haha..ada ke?


kak nonie,
adoila kak..saya ni anak baru sorang dh mcm hape je. pitam.