MAHA 2008

Aku nak sangat buat entry pasal pegi MAHA sabtu lepas, tapi malas sangat sebab banyak sangat yang aku nak citer + banyak sangat gambar. Bayangkan la aku pegi dari pukul 11.30 pagi balik pukul 6.30 petang, so memang banyakla citer yang nak kene tulis. Malam tadi buat PS pun malas, cam leceh je..last2 aku padam je layan tenet jap, itupon cam berebut je kan..aku citer secara ringkas je la ye..gambar pon aku tempek sikit2 je..

Cuma aku nak bagi info sket, esok sabtu hari terakhir. boleh la kalau nak bawak anak berjalan tengok pameran pertanian & penternakan.

Tempat: MARDI Serdang, boleh masuk ikut UPM/Putrajaya.
Masa: 10.00 am - 9.15 pm
Parking: RM 2.00
Tiket tram: RM 1.00 satu hari boleh pegi memana
masuk percuma

Parking jauh jangan risau..ada truck yang akan angkut korang pergi ke hall utama. Aktiviti kat sana boleh tengok pameran, rasa2 makanan + buahan, dah rasa boleh la beli2 jugak. Selain tu ada jugak pameran hasil penyelidikan universiti tempatan, jabatan pertanian. Ada jugak kalau nak buat fish spa..jualan anak-anak pokok.
tu truck yang angkut orang dari parking ke hall utama..aku jalan kaki je sebab dekat

tengok peta dulu..pilih mana tempat nak pegi dulu..takut sesat, diorang ni duk gelakkan aku sambil perli2..susah katanya bawak pelancong ni..asik nak bergambar je..hehehe..

sebahagian buah-buahan yang ada..banyak lagi..aku beli buah naga 6 biji RM 10, tapi kecik sket la dari yang dalam gambar tu..yang dalam gambar tu aku tatau bape..diorang jual pakai kilo.

Boleh jugak nak kenalkan pada anak2 rupa pokok padi mana yang tak penah tengok..buah sawit..tengok kambing, lembu, naik kete kuda, nak naik gajah ngan unta pon boleh la pegi ke laman 3 tempat haiwan2..banyaklah aktiviti boleh buat kat sana.

ha..yang ni namanya 'mati hidup semula' . aku tatau la kalau makan ni orang mati boleh idup balik ke tak..tujuannya pon aku tatau untuk apa. tapi akak tu tengah bayar, dia beli 10 hengget.

Kat laman 3 tu jugak ada persemban Rodeo yang pertama di Malaysia didatangkan khas dari Australia. Ala..persembahan lembu2 yang mengamuk2 tu lah..ada masa2 dia jugak, aku pegi haritu dah terlepas..sib baik tak beli lagi topi koboi..kunun nak beli la topi koboi tu..baru la feel kan nak tengok..ekekkee..baik tanya la dulu kat kaunter informasi dia..kOnon aku nak pakai topi koboi la time ni..sekali xde..

sebelum teknik rebounding - spesis Angora

selepas rebounding, bertukar! -spesis Malin...hahaha..gurau je.

Tram yang bayar singgit tu boleh bawak kita ke tempat2 jauh..melawat rumah malaysia, ladang2 nenas, jagung, kopi, memacam lagi lah. Ada pemandu pelancong yang akan terangkan sumer tempat yang kita lalui.

tu dia pemandu pelancong kita..tengah cakap2.


kat MARDI ada tasik cantik ropanya..warna hijau..aku pegi berempat termasuk la mamat baju hijau kat belakang tuh..ada sape nak berkenalan..ewahhhhh.. pepandai je aku. hehe..

Nak sembahyang pon jangan risau..ada surau disediakan cuma aku nak nasihatkan bawakla telekung sendiri sbb tak pasti ada tak disediakan..kalau ada pun tak cukup sebab orang memang ramai.

Beramai-ramailah ke Malaysian Agriculture, Horticulture & Agrotourism Show 2008!
www.tips-fb.com

2 comments:

chempaka said...

nak pegi gak ah....dulu2 pegi cam takdet paper pun...tgk thn ni pulaks~

afid said...

cik non,
sila la pegi dengan en awak..boleh berdating sambil melihat2 haiwan ternakan..ekekeke